maandag 2 februari 2009

Scheersysteem "Man"

Alles in het leven draait maar om één ding: prijs-kwaliteitverhouding. Vandaag kocht ik op aanraden van scheerexpert F. Starik een scheersysteem bij Lidl, d.w.z. bij Aldi, want de Lidl heb ik niet in de buurt en de Aldi wel. Godlof had Aldi ook een Scheersysteem op voorraad. En wat voor een!
Ik kocht het Premium Scheersysteem "Man", model Maximum 3 + TITANIUM voor slechts 4,79. Bij Gillette (Gillette Classic zou het dan wezen, twee "verbeteringen" terug) kost dat tegenwoordig toch al snel TWINTIG, DERTIG euro.
Nu heb ik voor minder dan de prijs van een matige fles wijn bij Albert Heijn, een stabiel in de hand liggende houder met 3 verwisselbare mesjes, elk op zich met een drie-bladig scheersysteem.
Je moet er wel de Aldi voor trotseren. Is er misschien iemand die iemand kent, die wel eens iemand heeft versierd in de Aldi? Ik ben heel benieuwd. De erotische uitstraling van Aldi valt tegen op het eerste gezicht, maar je weet nooit.
Volgens de eeuwige waarheid "alles wat spotgoedkoop is, wordt - buiten beeld - betaald met uitbuiting, vervuiling en vergiftiging" waadde ik in Aldi tot de enkels door het bloed en chemisch afval, terwijl ik tussen de schappen speurend voortging.
Naast het scheersysteem sloeg ik wijn in. En ik had het gevoel dat er meer moest liggen wat het leven zinvol maakt en toch voordelig.
Inderdaad kocht ik ook nog 200 gram chocola voor 1,09.
Melk Druif Hazelnoot van het merk Chateau.
En inderdaad. Melk Druif Hazelnoot. Geen woord gelogen. Prachtige hele hazelnoten. En geen cacaofantasie, maar echte chocola met ten minste 32% cacaobestanddelen. Bijna geen kunststof erin behalve vanilline, kunstmatige vanille dus, maar vooruit, dat zit overal in, dat kunnen we wel aan. Iets wat in Johnson wc-verfrisser zit, kan nooit slecht zijn.
Op de reep staat ook nog vermeld: "Tegen warmte beschermen". Ik weet niet waarom, maar dat raakte me in het hart. Dat straalt iets van producentenliefde uit. Ook al kost de reep maar 1,09 euro en zit daar voor de maker dus maar een paar chocolademuntjes marge op, die helemaal zou wegsmelten als de kinderen die de cacaobonen plukken ook nog betaald moesten worden, dat kan allemaal wel waar wezen, maar die producent heeft daar toch heel veel liefde in gestopt, en ook veel hazelnoten. "Tegen warmte beschermen." Tip van de week.

7 opmerkingen:

  1. Update: inmiddels heb ik scheersysteem "Man" in gebruik genomen. Het heeft iets meer bite dan Gillette Fusion, en dat betekent dat hij ook dieper scheert. Gillette Fusion gaat erg licht over de huid, maar blijkt daardoor ook niet erg grondig te scheren. Wat zou Gillette als opvolger van Fusion proberen ... een 6-bladig scheersysteem? Hoe lang kan je met dat geintje doorgaan? Mijn gok is dat ze teruggaan naar simpeler modellen, die dieper scheren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik scheer het liefst met de wegwerpmesjes van de H&M uitgevoerd in vier verschillende pastelkleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, maar hoe scheren die mesje bij de kleine hoekjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij Aldi inmiddels uit het assortiment. Bij de Hema hebben ze echter precies dezelfde mesjes. Vier stuks voor vier Euro. Passen goed op het Aldi systeem.

    BeantwoordenVerwijderen